onsdag 13 juni 2012

You're so easy to read, but the book is boring me.

Läst ut dessa böcker i veckan. Borde verkligen ta mig mer tid till att läsa, men det känns som om jag verkligen inte hinner. Detta har nog mycket med att göra med felprioritering kan jag tänka mig. 

Död kompis av Simon Gärdenfors (kanske mer känd från Far och son) handlar om när hans barndomskompis dör. Den är väldigt fin och sorglig på samma gång. Den får mig även att vilja vara grabb så jag kan sätta en kuk i ett korvbröd.

JA TILL LIV! av Siv Strömquist är en bok som är väldigt rolig samt feministiskt inriktad (som jag gillar). Hon skriver en miniserie om varje bokstav i alfabetet.

Jag finner båda läsvärda, framförallt tar dem inte speciellt långt tid att läsa ut om du är en sån som jag med lite tid. Mitt nästa läsprojekt blir den lite längre boken Pink floyd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar